9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?

vet inte.


8. Min största rädsla inom ridsporten

Jag är aldrig rädd när jag rider...


7. En sak som aldrig får hända!

Det har redan hänt...


6. Alla hästar i stallet

Lilla ponny stallet - Stickan, Mini, Hazze, Jolle, Rino, Kamelia, Jasmin & Tessie.
Gammla stallet - THOMAS♥ Ior, Jido, Happy, Tindra, Dixie, Musse, Zara & Zally
Privat stallet - Muscot, Zelma, Zvante, Nisse, Nobel, Gabbe, Foxy, Otto, Madicken, Sylia, Dess & Mulle.


5. Favoritbilder jag tagit

hoppar över denna nu, gör ett separat inlägg senare :*

4. Det här är jag bra på

Jag är kung på allt!


3. Det här behöver jag träna mer på

hmm, mycket. Det finns så sjukt mycket jag skulle behöva träna på. Så kan inte välja något speciellt. Skulle ju kunna bli bättre på allt? utom matte...


Hej Lovers, nu går jag tbx.

Eftersom att jag bara bloggade här medans jag var down så går jag tbx nu. Skulle inte påstå att jag mår bäst i världen, men orkar hålla mej possitiv iaf ;) Så kör igång där allt startade.

http://dreamcatcherz.blogg.se


Det har gått flera veckor bby :*

Hejsan, nu chattar jag med go människa. efter skolan drog jag t papiis jobb, skrev färdigt skolarbetet, sen köpte vi kebab, åkte sej hem och nu ska jag bara tat lungt. imorgon, 3 timmars uppsats på morgonen. sen efter det har jag 3 lektionern, vadå fuck my life? fett kul ju...
sen efter skolan drar jag hem och sen ut till  stallet. rida min prinsessa, har saknat henne. mitt allt♥ kanske kommer film. Nu ska jag chatta vidare med min....♥


I can´t live without you

2. När & varför jag började rida

Har gillat djur sen jag var liten, jagat efter ponnyerna på ponny ridningar. Min mormor och morfan bodde nära en ridskola så jag började där! :)


Längtar till sportlovet.

vet ni hur sjukt mycket jag längtar till sportlovet eller? jag har faktiskt ingenaning om hur veckan ser ut, men jag skulle gissa på någon sånt här.

Lördag
- Zelma & Thomas♥
Söndag - rida
måndag- chill. slappa hela dagen. kanske stallet på kvällen
tisdag - hoppträning
onsdag - hoppträning
torsdag - Zelma
fredag - Zelma ska skrittas, Thomas tävla♥
lördag - zelma & Thomas♥
söndag - rida.

amaaagd, sjukt chill lov. eller chill och chill är det väl inte, 3 tidiga dagar, men iaf, det kommer bli grymt kul♥


bjuder på en bild på snyggingarna själva ;*

Jag kan dej ut och innan till.


dagens outfit. vet att mit hår är helt fucked up, men man ska inte platta. big nono ;) nu äre skola, sen när jag kommer hem så ska jag skriva arbetet. jippie. så jag hart gjort. ha en bra dag, puss♥


-lägg aldrig ner tid på folk som är emot dig , lägg ner tid på personerna som älskar dig !


Hejsan, provet i morse gick bra. Idag ska jag bara slappa. riktigt skönt :p pusssss♥

1. En bild på favorithästen



Dagens


jag kan aldrig vara den du vill att jag ska vara bby, du borde veta bättre.

Hejsan, sitter här och taggar med musik.♥ Börjar halv 9, men nationella. jipppie jehoo. Så önska mej lycka till vafan! När jag kommer hem ska jag sätta mej med det där jävla skolarbetet jag höll på med igår men inte kom någon stans. Så ska sätta mej idag igen, det ska ju in på fredag. Men iaf, denna skit vecka nu, den kan ju inte bli bra, nationella i svenska denna vecka det gör den inte speciellt trevlig. Men sen 2 veckor kvar sen lov! :D Längtar sjukt mycket, sen är det inte mycket kvar tills det är sommarlov, denna terminen brukar ju gå sjukt fort, men inte nu... menmen.


mitt allt!♥

Kör på en sån.

1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning


Vem blir hemma på sport lovet då?

Har vart grymt ledsen över allt jag missar på sportlovet. Men efter lite tjat, några tårar, och övertygande så blir ja hemma! slipper lämna ifrån hästarna, kan va med på hoppträningarna & tävlingen. Gymt glad!

Mamma och Pappa, om ni läser detta... jag älskar er!


Kollade på kommentarer på bilder på mej och Dixie, tänkte direkt. fml.









denna känndes mäst...




var ju sjukt glad över vad folk tyckte ♥ även om jag inte tog åt mej av det folk sa och skrev... för jag gör inte det, vet inte varför, så vart jag ju glad. det muntrade upp mej just nu också faktiskt på vissa sätt även om det var lite osmart av mej att sitta och kolla såhär...♥




Sitter med ett arbete som dödar mej.



fick ett arbete av min lärare, skador på hästar, för att jag skulle skulle engagera mej i arbeter och tyckte det var intressant. Skulle kanske tycka det om jag inte visste att det var en pressat arbete som ska betyg sättas och lämnas in på fredag. det där med att ge mej uppgifter för att jag ska vara intresserad har dom totalt misslyckats med.
btw, nationella i morgon, woow sjukt taggad!!!!!not. Och på torsdag väntar en 3 timmars uppsats. ser verkligen inte fram emot det. Har ju lovat elin också att jag ska sluta gå i mjukis och sluta gömma mej under luvan och virra in halsen i en muffig halsduk. Och jag håller ju med om att jag inte kan gå runt och bete mej som att jag gått i ide. fast det är ju det jag har, sen i slutet av oktober. Livet är inte alltid bäst. Men nu är det dags, ny start, nytt liv. detta år kommer saker förändrats. Så får väl börja med att ta tag i mej själv, bli starkare, efter detta kan jag ju inte bli annat än starkare? Let´s go.

Ny design, vad tycker ni?

.

I won´t blackout

Shieeet. måste ha en ny design, och det är fort. Allt känns så kaos. Ny start är exakt vad som behövs...

I don't get mad when people talk behind my back, I feel loved because so many people are thinking about me!




y

Att gråta är inget tecken på svaghet,
utan ett tecken på att man varit
(försökt vara)
stark för länge.


Ljusrosa boots.



Skulle vilja ha dessa i rosa, jag har ju det mästa i rosa, fleecetröja, vanlig tunn tröja. benskydd( som ebba köpt, men kan ju alltid låna om hon han ha ehe.) ridbyxor, schabrak, pannband. Sen har jag mörkrosa väst och lindor.

haha rosa är fett mums♥

Om saker ändå varade förevigt



Denna ponny var mitt allt. Idag skulle jag inte välja att ta tbx henne om jag fick chansen. Jag känner henne inte längre, inte ridmässigt och inte från marken heller. Hon kollar fortfarande när jag ropar på henne, men hon litade verkligen på mej, och nu, ja det känns som att hon fattar att jag svek henne, för hon hugger efter mej när jag går in i boxen, men jag går bara närmre vet att hon aldrig skulle bita mej, knuffar undan mej med huvet när jag klappar henne... och hon har litat på mej, låtit mej ligga brevid henne i boxen, hon har vilat sitt huvud i min famn. Men nu allt är borta. Det är det som gör att jag saknar henne är att hon inte finns längre, det är en ny Dixie som står i första boxen till vänster i gammla stallet nu inte "min" Dixie.



Men det märktes ju, jag VET att det var bäst för oss båda. Sista  veckorna grät jag efter varje gång jag ridit. För att det magiska vi haft, det var borta, försökte i en månad att hitta tbx, tog hjälp. Men tyvärr hjälpte inget. Det var bara inse... jag hade utvecklats, mer än vad hon hade...samma dag som jag sa till Maria att jag antagligen inte skulle ha henne längre, grät jag... och hon tröstade mej, hon la sin mule mot min kind, la upp sitt huvud på min axel, så jag kunde trycka mitt ansikte mot hennes och gömde tårarna. folk frågade vad det va, men jag kunde inte prata... det gick inte.



Dagen vi skulle firat 2 år tillsammans... var den värsta i mitt liv. tårarna rann, fick inget gjort i skolan. Åkte ut till stallet... hade inte ork att visa ut ledsen jag var. försökte visa mej stark vilket jag klarade av den gången. Men det finns gånger, innan jag red Zelma, då jag såg henne ridas i ridhuset. Då kom tårarna, dom bara rann, kunde inte göra något, stod inne hos Zelma & Zvante, gick in till Thomas, inte ens det hjälpte... Men det allra jobbigaste var att berätta för Ebba, hur det låg till, hur jag faktiskt kännde och varför jag var ledsen.

But lifes go on. Har valt mina egna vägar. Även om jag saknar den som betydde mäst i mitt liv så var det ju rätt...alla har sagt det. Att det var rätt, men ingen kommer någonsin få mej att inse att det var rätt. för när jag skriver att det var rätt, så skriker jag samtidigt att det inte var det.

torkar bort tår efter tår men dom fattar inte att dom ska sluta rinna.

Skulle inte tacka nej till.



galet, ge meeej♥

i swear to you, I'll be there for you


du vet exakt vem du är<3

Och det finns en person, som hjälper mej så sjukt mycket. alla samtal, allt jag skriver till henne, Hon är den ända som vet exakt allt om mej.♥ Hon har inte tröttnat på att lyssna på alla mina problem, hon måste nog va den ända. Alla gånger jag ringt till henne, gråtandes, skrikandes och legat på marken i skogen och bara velat dö, men ändå haft henne i andra sidan telefonen. Allt vettigt hon skriver till mej när jag bara ... vill,,, blööööh. Det är sjukt. nämner inga namn... men du vet vem du är hjärtat.♥


You saved my life♥



att få ta hand om henne och rida henne, tog mej verkligen tillbaks till livet igen,ifrån depressionen efter Dixie och hon har tröstat mej i alla lägen, när jag sitter på hennes rygg känner jag mej, trygg även om hon står på 2 eller 4 ben. Och det känns som jag svävar, top of the world helt enkelt♥

Zelma, min fina tjejj

Hejsan, sitter hemma hos Elin och slappit :p Imorse red jag Zelma för Maria för att hon skulle kunna hjälpa mej eftersom hon vart så bråkig, gjorde hon något? nej! det var riktigt skönt. Vi körde markarbete och hon var faktiskt super fin! ( Film kommer ) Lillen red Thomas och hon var jätte duktig på honom, för att vara första gången gick det super!
Nu ska jag och elin dra t ICA o köpa, kladdkaka, vi är för lata för att baka en!
Datan vill inte ladda upp nån bild så detta får la bli ett bildlöst inlägg.

Q/A

Malin om Sjukt kul:
Menar du att vi är muppar ;))
sv; öm, ja typ ;p

Natalie om Sjukt kul:
Alltså jag avlider :( Ni har verkligen sämst humor!


sv; DU har sämst humor ;) ;)


Sjukt kul

haha, jag diggar att Pauline, Åsa, Emma & Malle  kommer mitt i allt. :p typiskt mej o elin att lägga in det mitt i och lägga på en mupp låt. hehe, vi tyckte det var väldigt roligt iaf:p ¨¨

Markarbete

Jag vet att han ser seg ut, men det var han absolut inte. Vi tränade på att ha ett visst antal galoppsprång mellan hindrena, och om man hade ett visst antal på ena sidan skulle man ha lika många på andra fast det inte var samma avstånd, ah svårt att förklara :p

Varför jag inte blev rädd.

Folk undrar varför jag inte blir rädd när Zelma reser sej så högt.
Och jag vet faktiskt inte. Om jag vart rädd skulle jag erkänna det, för att man blir rädd är inget att skämmas över. Alla blir väl rädda någon gångoch för olika saker. Men även fast Zelma reser sej riktigt högt så blir jag inte rädd, vet inte varför.
När jag var mindre såg jag Zelma resa sej, fast då satt ingen på, dom sprang med henne på stallplanen för att se om hon var halt och då reste hon sej. Och jag har tänkt nu när jag började rida henne också att om hon skulle resa sej så när jag satt på så skulle jag börja gråta, och aldrig mer våga rida henne. Men jag vart inte rädd, jag ser verkligen fram emot att rida henne på torsdag, och se om vad hon gör, jag har ju ingen aning om vad hon kommer hitta på. Blir bara besviken över att hon varit så super fin under tiden jag ridit henne och nu känns allt så förstört. Hn reser sej, och känns inge arbetsvillig, hon drar upp huvudet, är inte lika känslig i munnen osv. Men jag hoppas att det fixar sej, som det ser ut nu känns det som att jag har en del jobb framför mej med henne om det inte bara börjar   funka av ett rent under igen... sad but true.. och bara för den saken skulle jag kunna börja gråta. haha. men får väl se detta som en utmaning nu.
Jag har till och med kunnat rida ut det skulle jag aldrig i livet tänka tanken på att göra nu... eftersom hon ställer sej på bakbenen bara av att vara i ridhuset.
jag kommer  inte lämna dej, vad du än gör♥

underbart!

hejsan, det har varit en bra men kall dag i stallet idag. Vi började med att fixa allt i stallet. Och sen red vi en tur å ponnysarna. Som vanligt när jag och elin rider ut så blir det rätt galen. ponnysarna gillade det starkt iaf. Thomas var super pigg och stark så men jag försökte få honom att inte springa så fort iaf.  Sen red vi Zelma och Tindra. Började med att longera mitt fina Z♥ och hon skötte sej mer eller mindre bra, vi kär på mindre... sen satt jag upp, red ett varv och sen öm typ pang bom... eller något. Hon små reste sej lite, och sen rakt upp, högre kan hon inte resa sej då hade vi slagit runt. samtidigt som jag tänker högt för mej själv "JÄVLA SÄÄR HÄST!" Inge vidare kul, men vart inte rädd iaf, känns konstigt att jag inte vart det men jaja, om jag inte vill bli rädd så behöver jag väl inte. Så jag red bara igenom henne i alla gångarter sen fick det räcka. Det som är konstigt är att on aldrig har gjort å förut hon gjorde det första gången i torsdags och sen har det bara fortsatt... menmen det löser sej väl. hoppas jag.
det kommer film från när jag longera Zelma och från när jag och elin va ute snart ;)
Fina killen, efter ridpasset idag♥

Hoppträning.

Hejsan, nu ska vi dra ut till stallet, rida ut på Prins ett och Prins två :* Sen rida prinsessorna i ridhuset. Hoppträningen eller mararbetes träningen kanske man ska säga gick bra. Thomas var suuper pigg och det känndes konstigt att sitta på en sån lite pånni :p haha. Men han tyckte det var roligt iaf. Vi hörs när jag kommer hem hejdå
Bild från i torsdags♥

Q/A

matilda om Finner inte ord.:
har ni kollat så hon inte har ont i ryggen elr något ?
sv; Nej vi har inte kollat det, och om hon hade ont i ryggen skulle hon hålla på oftare än vad hon gör. Hon bråkar till och från, när vi vill olika osv. Och Zelma har hållt på att resa sej sedan hon var super liten, det har hängt med hela tiden.

Ett aggresssssiiiiiiiiiivvvvt inlägg :@

Jag måste skriva ett bok referat. Men det har upp stått några problem.

1. Jag har inte läst klart bok fan.
2. Jag vet inte vad ett referat är.
3. Den ska vara inne innan kl 12 i natt.
4. Jag har över 300 sidor kvar att läsa.
5. Jag MÅSTE göra den, kan inte hoppa över fler arbeten.

GÅ OCH DÖ SKOLA. DÖÖÖ


Japp nu taggar vi.

Denna helg kommer bli grym. Taggar hoppträning nu i kväll och sen ska jag och elin hare as nice. Snön faller ner ute och det är svin kallt, vet inte hur jag ska överleva denna träning men det får la gå. Ska göra en skoluppgift och skicka in nu sen slappa lite och packa. ha en bra fredag så hörs vi senare ikväll :*


With my heart.



saknar sommaren sjukt mycket. Men känner att 2012 kommer den bli bättre. Om det går? Jo såklart. Har ju världens bästa liv under sommrarna, jag slipper ju skolan? ;) Helt ärlig, i sommras så tyckte jag mitt liv var bäst i världen jag sa att jag levde världens bästa liv. Även när skolan började...

Finner inte ord.

Red Zelma idag, finner inte ord. är rätt bitter. Hon har aldrig hållt på som hon gjorde idag. Började med att logera då jag vet hur hon kan hålla på vilket hon tydligen hade gjort i veckan. Och hon gjorde inte mer än vanligt. När jag satt upp så skötte hon sej typ ett varv i skritt, sen skulle jag börja trava, så jag tryckte till väldigt lätt med skänkeln, då reser hon sej, inte högt, men iaf.  Sen helt plötsligt i galoppen så gör hon värsta språnget? Och när Sofia, Emma & Ebba gick ut ur ridhuset... det ska vi inte ens tala om. Hon reste sej gång på gång. högre och högre... riktigt högt. tro mej, HÖGT! Tog mej igenom den fasen, och skrittade sedan ett varv. sen fick hon komma in. är skit sur/arg/besviken/ledsen. ahmen typ allt...


helt sjukt hur mycket jag älskar denna hästen, trots att hon är "lite" speciell...♥

hallojsan

hejsan, vi vaknade för ett tag sen. Vi ska snart dra oss upp och ut till stallet. Pyssla med hästarna och göra något. Vi ska typ fota lite. Men ite gö nå speciellt. :p vi har tjockat godis men annars inte gort något  speciellt. eller jo igår skypade vi med världens sköning hahahahahahahaha, har film från det, haha dör. "The more bitches thennn thendhf tetete beetttbetter." haha han var bra på engelska... " Jag måste prata med den bror! han kaallade mej för BITCH!" Och sen kom nurminiri typ som vart arg för att jag inte kunde uttala hand namn...surpuppa.


You made my day♥

hejsan, kom hem från skolan för ett tag sen. nu gör jag...öm..inget..typ. ;) och kväll händer inget speciellt eller vi ska vel skypa med nice folk;)  Zara sover här. jag och min bby ska ha grymt kul♥ 



I wanna love you...

sleepy ;)

hejsan, ligger just nu och skypar med, öm en,eller ah skit it. imorgon äre skola och sen hem och slappa lite sen kommer Zara♥ vi ska hare bäst. och sen hittar vi väl på någe kul ;) ♥


i´m so... awesome? yes awesome! ♥


RSS 2.0