underbart!

hejsan, det har varit en bra men kall dag i stallet idag. Vi började med att fixa allt i stallet. Och sen red vi en tur å ponnysarna. Som vanligt när jag och elin rider ut så blir det rätt galen. ponnysarna gillade det starkt iaf. Thomas var super pigg och stark så men jag försökte få honom att inte springa så fort iaf.  Sen red vi Zelma och Tindra. Började med att longera mitt fina Z♥ och hon skötte sej mer eller mindre bra, vi kär på mindre... sen satt jag upp, red ett varv och sen öm typ pang bom... eller något. Hon små reste sej lite, och sen rakt upp, högre kan hon inte resa sej då hade vi slagit runt. samtidigt som jag tänker högt för mej själv "JÄVLA SÄÄR HÄST!" Inge vidare kul, men vart inte rädd iaf, känns konstigt att jag inte vart det men jaja, om jag inte vill bli rädd så behöver jag väl inte. Så jag red bara igenom henne i alla gångarter sen fick det räcka. Det som är konstigt är att on aldrig har gjort å förut hon gjorde det första gången i torsdags och sen har det bara fortsatt... menmen det löser sej väl. hoppas jag.
det kommer film från när jag longera Zelma och från när jag och elin va ute snart ;)
Fina killen, efter ridpasset idag♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0