Igår.

Igår så hann jag inte blogga kom hem vid halv 10 0ch då åt jag, sen kollade jag på tv. Men var iaf hos alla hästarna. Men Thomas gick lektion och Sofia hade Nisse.  :) Så jag tömkörde Zelma, eller ryktade länge för att hon skulle bli fin, skit grisan!♥ Fast hon är den av dom som håller sej renast. Men hon var aaas fin! Gick verkligen skit bra! Men emellan åt  stod hon på bakbenen också, har några små resningar på film men efter att jag fixat gjorden efter att den åkt åt sidan så när jag släppte ut henne igen, då ställde hon sej rakt upp! Vet att det är dåligt beteende och blablabla men hon har hållt på med sånt sedan hon var liten och tror inte hon kommer sluta, men galet fin var hon! haha, det vet hon väl om... Ni ska få lite film från igår, men så länge en bild! Fast hon reste sej inte riktigt, eller jo första gången, men annars gör hon hopp, så att hon ställer sej på bakbenen och hoppar frammot, det har inge kul, för när hon hoppar fram så blir det ju automaktiskt att jag tar tag i munnen för att tömmarna inte räcker längre, och jag känner inte för att släppa taget precis då kommer hon ju trassla in sej totalt.

Men hon var väldigt pigg och jag tror att hon tar ut energin så, för det har hon gjort när jag sitter på med, men jag vet inte hur jag ska göra för att hon inte ska bli så pigg för hon har gått dressyrpass igår och sprungit + blivit longerad i måndags, och onsdag & tisdag borde hon sprungit i ridhuset, eller vilat en av dagarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0