Dagens Ridpass.

Hejsan, jag vet att jag sa att jag skulle ta med mej kameran för mamma skulle igentligen med ut men det blev inte så :p

Men började med att skritta fram( såklart?) Och sen lite trav. Sen lät jag honom bara rulla på i galoppen utan att dra iväg. Sen fick han 5 minuters skritt paus och sen började jag från skritten att jobba honom, och gick igenom alla gångarter för att känna igenom honom. Han var allmänt skum idag haha :p ena stunden var han super seg och andra sekunden kunde han absolut inte stå stilla? knas häst? Men stundtals var han fin. Men när jag kännt igenom alla gångarter så valde jag att försöka få honom lugn i traven för det är då jag har svårast att hålla honom. Varierade den med lite galopp för att inte tappa bjudningen. Och i slutet så var han myckat lugnade och drog inte iväg. Jag hade inte all tid i världen så det vart bara ett 45 minuters pass. Men det fick duga. Även om han hade kunnat jobba av sej mer energi.

Sen fiaxade jag iordning lite. Satte ihop tränsen som typ hängde ihop trasslade i en klump? Sen låg det massa "skit" hehe om man får kalla det så, utanför påsen det ska ligga i så jag la ner det. hängde in reflex täcket och västen som hängde på boxen och ridtäcket. DUKTIG VA DET JA! om jag är nogrann så tappar jag inte motivationen lika lätt. Även om jag var riktigt arg/irriterad idag och typ ville gråta när jag kom dit ehe? :p

Och juste, person bästa idag ja.... fixade ALLT på 2 timmar! :o Mocka, fixa mat, byta vatten, gå ut med lunchen, fixa hästen, rida, plocka iordning. snaaaap!



jag tyckte att vi skulle va på dåligt humör idag, men det tyckte såklart inte Nisse! Haha han får mej alltid glad. bästa♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0