3 hästar :D

Hej, :D
nu tänkte jag ta och skrive om dagens ridpass. dagen har vart bättre än bäst! ;)

Zelma

Det var ju dressyrträning för Ankan idag, och hon gick bra! :d Kanske inte bästbästbäst, men super fin va hon, jag är jätte nöjd. Och hon sprang inte i galoppen utan lyssnade jätte bra och skötte sej super.
Galliano ( eller hur det nu stavas :p )
Vi skrittade först ut och sen travade vi lite i paddocken, go häst de där! ;)
Nisse.
Mathilda skulle  inte hinna rida idag, så jag red honom. Jag skrittade upp till vallen och på vägen så åkte sadeln jätte långt bak så jag var tvungen att sadla om, mitt i skogen och ni som känner honom fårstår väl hur det gick... han trampade, försökte springa iväg och snurrade runt mej i cirklar, när jag väl fått fram sadeln kommer nästa problem, ta sej upp igen. För jag vägrade gå hem som värsta tönten och dessutom skulle alla tro att jag åkt av... så upp kom jag tillslut och då fortsatte vi, travade runt vallen och tog sedan ett varv i galopp. han var sjukt stark men det gick, och helt plötsligt så fick jag syn på ett snöre på andra sidaan vallen och när jag kom dit så var det en stig rakt in i skogen, på helt fel sida av vallen? men där tog min nyfikenhet över. Det var bara några meter in i skogen sen kom ett kalhygge, stigen fortsatte över det men kännde inte för att tappa bort mej på eftermiddan så vände igen. sen bestämde jag mej för att gå på utsidan av skogen och sen ta backen upp i skogen,och där var det super underlag så där fick han rulla i galopp, och då drog han inge allt. super skönt.



nu ska jag redigera film från träningen! ;)

Kommentarer
Postat av: zara

du glömde skriva om min snygga "nästan ramling" hahahah xD <3333

2012-01-30 @ 10:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0